Captivation commercialtest

De kracht van een TV of radio commercial laat zich meten

Captivation commercialtest

Tv- en radiocommercials: toonaangevende massamediale middelen in de (marketing)communicatiemix rondom jouw brand, product of organisatie. Maar ook een flinke hap uit je budget. Dan kun je maar beter zeker zijn van de effectiviteit van je commercial of pre-roll. Hoe? Met onze exclusieve Captivation commercialtest kan dat snel en voordelig.

Met één mooie massamediale uiting in één klap je totale doelgroep bereiken. Waardevol dus. Maar ook altijd effectief? Captivation laat onomstotelijk zien hoe je commercial of pre-roll scoort bij je doelgroep en wat je commercial zal opleveren. En zet je bovendien op het spoor van wat wel en wat niet werkt. Zodat jij –met onze aanbevelingen- doelgericht kunt bijsturen voor het beste effect van je tv- of radiocommercial.

Ontdek de kracht van Captivation

Zet Captivation in als pre- of post-test, zoals veel van onze klanten. Dan legt MediaTest je commercial bij 150 respondenten uit jouw doelgroep langs de lat van een set cruciale KPI’s. Bovendien laat Captivation in een op maat gemaakte video per seconde en scene de aandachtscurve van je commercial zien. Een absolute USP van ons model.

commercialtest USP

De test wordt online uitgevoerd in een reel, een reclameblok, van zes commercials die in willekeurige volgorde worden getoond. Zo kunnen we ook uitspraken doen over de opvalwaarde, herinnering en merkterugkoppeling.

En onze unieke benchmarkdatabase van ruim 1.200 tv- en 250 radiocommercials gebruiken we om de prestaties van jouw commercial af te zetten tegen relevante benchmarks. Waardoor we nog beter in staat zijn om het effect van je commercial in kaart te brengen en advies te geven voor bijsturing en verbetering van de creatie.

MediaTest geeft jouw commercial KRACHT

En dat doen we snel en doordacht. De voordelen van Captivation op een rij:

  • Snel inzicht in de prestaties van je commercial
  • Met een video op maat van de aandachtscurve van je commercial
  • Direct afgezet tegen alle relevante benchmarks voor duiding van resultaten
  • Voordeliger dan je denkt!
  • Binnen vier werkdagen een volledig rapport met gedetailleerd advies in huis

Krachtige tools

In een uitgebreid briefingsgesprek bepalen we samen met jou welke onderzoeksmethoden we inzetten. Bijvoorbeeld:

Captivation commercialtesting inzetten? MediaTest staat voor je klaar!

Onderstaande cases laten de toegevoegde waarde van Captivation zien. Wil je meer weten over hoe het werkt en hoe snel we kunnen schakelen? Neem contact op met Stephan, hij helpt je graag verder!

 

 

Stephan van Furth | Managing Partner
svanfurth@mediatest.nl of 020-410 00 00
Linkedin: https://www.linkedin.com/in/svanfurth/

Het fraaie van de Captivation-methode is dat je de aandacht van de kijker volgt. Wat boeit wel? Wat boeit niet? Naast de gebruikelijke info van een pre- of post-test, maakt dit direct duidelijk hoe onze tv-spot communiceert. Eén beeld zegt meer dan 1000 cijfers.
Joost Augusteijn, Brand Strategist Rabobank

Ik was blij verrast met de snelheid waarmee dit radiocommercial onderzoek door MediaTest kon worden opgezet, met de kosten, en met de concrete resultaten. Daarnaast was alles ook nog eens aantrekkelijk en duidelijk grafisch weergegeven. Rosalie Kuip, Hoofd Markt- en Klantonderzoek A.S. Watson Health & Beauty Benelux