DeMedia100: wie is het meest invloedrijk in de Nederlandse media?

Voor het vijfde jaar op rij organiseert het Nederlands MediaNetwerk DeMedia100. DeMedia100 is de lijst van de meest invloedrijke mensen in de Nederlandse Media. MediaTest is, als sponsor van het Nederlands MediaNetwerk, al vanaf het begin verantwoordelijk voor het goed en betrouwbaar uitvoeren van het van de stemming.

BLOG-DeMedia100

Meer dan 35.000 professionals in media en marketingcommunicatie zijn uitgenodigd om mee te doen. Zij maken een keuze uit 300 genomineerden. Dat DeMedia100 in vijf jaar bestaansrecht heeft opgebouwd blijkt wel uit de discussies die hij oproept en de achterban die door genomineerden gemobiliseerd wordt. Dit vraagt om een betrouwbare analyse van de stemmen en een goede ontdubbeling van de stemmers.

De lijst met genomineerden bestaat uit de 200 hoogste scores uit het onderzoek van vorig jaar, aangevuld met 100 nieuwe namen. Het staat iedereen vrij om nieuwe namen aan te leveren. Deze worden door de redactie van het Nederlands MediaNetwerk beoordeeld

Dit jaar hebben, na ontdubbeling, ook weer meer dan 1.100 professionals gestemd. Zij konden uit de lijst met genomineerden maximaal 10 namen selecteren van de mensen die zij zien als meest invloedrijk in de Nederlandse media.

Vorig jaar werd de top 3 aangevoerd door John de Mol, gevolgd door Humberto Tan en Alexander Klöpping. De eerste vrouw in de lijst was Linda de Mol. De resultaten van deze vijfde editie worden op woensdag 2 december tijdens het exclusieve DeMedia100 Event in het Amsterdam American Hotel aan het Leidseplein in Amsterdam bekend gemaakt. Meer informatie is te vinden op www.DeMedia100.nl

De uitslag is inmiddels bekend en kunt u hier bekijken.

Interessant artikel?

Heb je vragen naar aanleiding van dit artikel? Neem dan contact met mij op, ik help je graag verder!

Michiel Rotteveel | Directeur onderzoek
020-410 00 00 | mrotteveel@mediatest.nl