Gebruikersonderzoek

Profiel & attitude onderzoek

Gebruikersonderzoek

Met analyse-tools kun je veel meten; bezoekersaantallen, herkomst, klikpaden, etc. Maar wat als je benieuwd bent naar de persoon achter deze meetresultaten en zijn of haar mening over jouw site. MediaTest heeft veel ervaring met onderzoek naar het profiel en de attitude van bezoekers / gebruikers van jouw site of app.

Zodat jij een gezicht krijgt bij de bezoeker en een verklaring voor z’n gedrag. Resultaten geven je de mogelijkheid om de site verder te optimaliseren en zo de bezoeker beter te bedienen. Bovendien krijg je inzicht in welk deel van de doelgroep je wel bereikt en welk deel dus niet.

Bij voorkeur niet alleen op de site zelf

De ervaring leert dat pop-ups, banners, lay-overs en links op de site zelf een lage respons opleveren. Om die reden gaat MediaTest altijd op zoek naar een bestand met e-mailadressen van de doelgroep. Dit kan een nieuwsbriefbestand zijn, maar ook een steekproef binnen een bestaand internetpanel.

Het veldwerk op de site levert een profiel op van de bezoeker en een eerste (kort) oordeel over de site. Door dit te koppelen aan de resultaten van een online enquête onder het bestand van de doelgroep, ontstaat een diepgaand inzicht.

MediaTest voor een objectief en holistisch beeld

Zo genereren we een zuiver en objectief beeld van het bereik, het bezoekersprofiel, het oordeel en de belangrijkste concrete verbeterpunten. De voordelen op een rij:

  • Zowel input direct na afloop van het bezoek als een uitgebreider oordeel
  • Inzicht in het bezoekersprofiel en segmenten waar kansen liggen
  • Inzicht in kanalen om niet-bezoekers attent te maken op de site
  • Verbeterpunten naar aanleiding van gebruik en een verkennend bezoek

Krachtige tools

In een uitgebreid briefingsgesprek bepalen we samen met jou welke onderzoeksmethoden we inzetten. Bijvoorbeeld:

Gebruikersonderzoek doen? MediaTest staat voor je klaar!

Onderstaande cases laten de toegevoegde waarde van dit type onderzoek zien. Wil je eens bespreken wat past voor jouw producten? Neem dan contact op met Michiel, hij helpt je graag verder!

Michiel - small

 

 

Michiel Rotteveel | Directeur onderzoek
mrotteveel@mediatest.nl of 020-410 00 00
Linkedin: https://www.linkedin.com/in/mrotteveel/