Interne communicatieonderzoek

Gemotiveerde, betrokken en loyale medewerkers maken het verschil

Interne communicatieonderzoek

Binnen beginnen, is buiten winnen! Als organisatie werk je hard aan een doordachte strategie voor je interne communicatie en zorg je dat de middelen-architectuur op orde is. Dit alles om medewerkers mee te nemen, te informeren en te engageren, zodat zij zich betrokken en gewaardeerd voelen. Alleen dan kunnen zij met hun kennis, houding en gedrag de externe belofte van jouw merk versterken. Essentieel dus om écht effectief te zijn. Onderzoek van MediaTest helpt je hierbij.

Behaal jij je interne communicatiedoelstellingen? Bereik je zelfs die allerlastigste deeldoelgroep? En hoe zit het met de usability van je intranet? Vaak moeilijke vragen. Of het nu gaat om de gehele interne mix, een interne campagne of één specifiek middel, zoals (sociaal)intranet, blogs/vlogs, nieuwsbrieven, online- of print personeelsmagazines, MediaTest geeft je de antwoorden met slim communicatieonderzoek.

Ontdek de kracht van interne communicatieonderzoek

MediaTest brengt voor je in kaart welk segment van je doelgroep je via welk kanaal of middel kunt bereiken en met welke content je dat het beste kunt doen. Bij MediaTest is elk interne communicatieonderzoek maatwerk, nauw aansluitend bij de unieke doelstellingen en doelgroepen van jouw interne communicatieplan. Zo kunnen we goed en scherp onderzoek doen. Zodat jij op basis van de onderzoeksresultaten onderbouwde beslissingen kunt nemen. Hoe verdeel je het budget effectief? Welke middelen scherp je aan? Waar ga je sterk op inzetten? Van welke middelen neem je afscheid? Om zo de medewerkers krachtig en effectief te bereiken, te boeien en te binden.

MediaTest geeft jouw interne communicatie KRACHT

Dat doen we doordacht en voordelig, met nadruk op de praktische verbeterkansen, zodat jij doelgericht de juiste keuzes kunt maken om tot een effectieve middelenmix te komen.

De voordelen op een rij:

  • Snel en overzichtelijk inzicht in de haalbaarheid van je (communicatie)doelstellingen en de effectiviteit van je strategie en middelenmix
  • Snel schakelen in het gehele onderzoekstraject
  • To-the-point rapportage met concrete aanbevelingen en verbeterkansen
  • Profiteren van vergelijking met onze uitgebreide benchmarks, bijvoorbeeld voor personeelsbladen

Krachtige tools

In een uitgebreid briefingsgesprek bepalen we samen met jou welke onderzoeksmethoden we inzetten. Bijvoorbeeld:

Onderzoek naar jouw interne communicatie? MediaTest staat voor je klaar!

Onderstaande cases laten de toegevoegde waarde van dit type onderzoek zien. Wil je eens bespreken wat past voor jouw brand of organisatie? Neem dan contact op met Bart, hij helpt je graag verder!

bart - small

 

 

Bart Kleijn | Client Director
bkleijn@mediatest.nl of 020-410 00 00
Linkedin: https://www.linkedin.com/in/bartkleijn/

Met het lezersonderzoek heeft MediaTest ons een spiegel voorgehouden hoe de medewerkers van Achmea de interne media ervaren en waarderen. Dit levert ons waardevolle informatie op, waarmee wij onze communicatiemiddelen gericht hebben kunnen verbeteren. Jan Wierckx, Manager Interne Media, Achmea

Door de aanbevelingen van MediaTest kunnen we ons personeelsmagazine naar een hoger niveau tillen. Hun kracht zit vooral in het zich snel eigen kunnen maken van de materie. Daarnaast hebben ze zich ook goed verdiept in de cultuur van onze organisatie waardoor we een heldere en zeer rake eindrapportage hebben ontvangen. Annoesjka Brohm, Sector Communicatie, Provincie Noord-Holland

Cases Interne communicatie