Logo-test - Logo (re)design onder de loep

Logo-test | Logo (re)design onder de loep

Staat je organisatie aan de vooravond van een nieuwe huisstijl? Komt er een nieuw merk bij? Gaan twee merken samen? Of moeten bestaande logo’s van verschillende merken meer één familie uitstralen? Dan is een goede logo-test onvermijdelijk. Een goed logo is namelijk belangrijk voor je herkenbaarheid, zichtbaarheid, het neerzetten van de juiste identiteit en het aantrekken van de juiste doelgroep. 

Diepgaand inzicht in de waardering door doelgroep

Met de MediaTest logo-test krijg je op een waardevolle manier inzicht in alle aspecten die er voor een goed logo toe doen. Het logo wordt door de doelgroep objectief beoordeeld. Via kwalitatieve diepte interviews met de doelgroep wordt duidelijk:

  • Welke associaties een logo oproept (en welke dus niet)
  • Wat het uitstraalt (look & feel)
  • Of het past bij het merk (juiste positionering)
  • Of het aanspreekt (emotie en gevoel)
  • Wat een eventueel afbreukrisico is
  • Waar de voorkeur naar uitgaat (indien er meerdere varianten zijn)

Inzichten ter optimalisatie

Het onderzoek levert concrete inzichten op ter optimalisatie van het logo. MediaTest geeft advies over het algehele logo, het kleurgebruik, het lettertype en het woord- en / of beeldmerk. Op deze manier kan er een onderbouwde keuze gemaakt worden om een logo te veranderen of aan te scherpen. Om zo de juiste positionering van het merk te bepalen. Na optimalisatie is eventueel cijfermatig inzicht mogelijk via een online onderzoek.

Krachtige tools

In een uitgebreid briefingsgesprek bepalen we samen met jou welke onderzoeksmethoden we inzetten.

Logo-test inzetten? MediaTest staat voor je klaar!

Onderstaande cases laten de toegevoegde waarde van de logo-test zien. Wil je meer weten over hoe het werkt en hoe snel we kunnen schakelen? Neem contact op met Eline, zij helpt je graag verder!

 

Eline Zwinkels | Consultant
ezwinkels@mediatest.nl of 020-410 00 00
Linkedin: https://www.linkedin.com/in/elinezwinkels/