Onderzoek e-zines en e-nieuwsbrieven

Het online gedrag van je doelgroep is grillig: voor je het weet ben je ze ook weer met één klik kwijt.

Onderzoek e-zines en e-nieuwsbrieven

(Marketing)communicatie-instrumenten met een eigen dynamiek en veel potentie: digitale middelen. Krachtig, want je kunt je doelgroep met één klik bereiken. Daarna komt ’t – heel belangrijk – aan op doorklikratio en verhoging van de conversie. Want het online gedrag van je doelgroep is grillig: voor je het weet ben je ze ook weer met één klik kwijt.

MediaTest helpt je met onderzoek op maat naar de prestaties van je digitale middelen en doet concrete aanbevelingen. Zodat jij je digitale tools kunt aanscherpen tot gewaardeerde communicatiemiddelen met een hoge conversie, die positief bijdragen aan je merk, reputatie en aan de loyaliteit van je klanten.

Ontdek de kracht van onderzoek naar digitale middelen

De analytics van je digitale middelen leveren de eerste kengetallen op. Klikgedrag, routings, en de tijd die men aan een pagina besteedt, zijn feilloos vast te stellen. Deze cijfers krijgen echter pas écht betekenis door kwantitatief onderzoek naar het ‘waarom’ erachter. Waarom haakt men op die ene pagina af? Waarom is de conversie laag? En we ondersteunen dit met diepgaand kwalitatief usabilityonderzoek naar de bruikbaarheid van een digitaal middel, waarbij we bijvoorbeeld ook Eyetracking inzetten.

MediaTest geeft jouw digitale middelen KRACHT

Dat doen we doordacht en voordelig, met nadruk op de praktische verbeterkansen, zodat jij doelgericht kunt bijsturen en de optimale user experience kunt bereiken.

De voordelen op een rij:

  • Diepgaand inzicht in hoe jouw digitale middelen werkelijk worden beleefd
  • Aandacht voor
    o Navigatie
    o Functionaliteit
    o Interactie
    o Content en informatie
    o Techniek
    o Vormgeving

Krachtige tools

In een uitgebreid briefingsgesprek bepalen we samen met jou welke onderzoeksmethoden we inzetten. Bijvoorbeeld:

Usabilityonderzoek
(Online) kwantitatief onderzoek
Online kwalitatief onderzoek
Eye Tracking

Onderzoek doen naar je digitale middelen? MediaTest staat voor je klaar!

Onderstaande cases laten de toegevoegde waarde van dit type onderzoek zien. Wil je eens bespreken wat past voor jouw merk of organisatie? Neem dan contact op met Bart, hij helpt je graag verder!

bart - small

 

 

Bart Kleijn | Client Director
bkleijn@mediatest.nl of 020-410 00 00
Linkedin: https://www.linkedin.com/in/bartkleijn/