Campagne concept-/pre-test

Verbeter je campagne vooraf met een kwalitatieve pre-test

Campagne concept-/pre-test

Met hart en ziel werk je eraan: een nieuwe interne of externe (marketing)communicatiecampagne voor jouw merk of organisatie. Bovendien kost het je een flink deel van je budget. Dan is het ideaal om al vóór de lancering zekerheid te hebben over de impact van je campagne.

Vaak worden enkele campagneconcepten geheel of gedeeltelijk uitgewerkt, waarna een keuze wordt gemaakt. Een concepttest helpt je bij het maken van de juiste keuze. Want zo weet je vooraf bijvoorbeeld welk concept het meest aanspreekt, of het storyboard aanslaat en of de boodschap duidelijk en geloofwaardig overkomt.

Staat je campagne eenmaal klaar voor lancering, dan ondersteunt een kwalitatieve pre-test je in de laatste punten van bijsturing en optimalisatie en sluit onverwachte missers uit met een disaster check. Zo weet je zeker dat je campagne de communicatiekracht heeft die jij ervan verwacht en dat alle doelstellingen behaald worden.

Ontdek de kracht van concept- en pre-testing

MediaTest maakt een onderzoeksopzet op maat, waarin bij voorkeur zowel rationale-, als emotionele componenten kwalitatief getoetst worden. Bijvoorbeeld met single interviews. Tijdens deze 1-op-1 interviews leggen wij jouw doelgroep uitingen als tv-commercials, moving storyboards of meer statische reclame-uitingen, zoals printcampagnes, buitenreclame of banners voor. Begrip van de boodschap, de waardering en houding, de mate waarin de creatie werkt zoals deze bedoeld is en de merkterugkoppeling staan hierbij centraal.

Naast deze rationele onderbouwing van de campagne, zet MediaTest ook facial coding en eyetracking in. Deze technieken vangen de gevoelscomponent, ofwel de onderbewuste beleving van je campagne.

Dit maakt het kwalitatieve onderzoek nog waardevoller en onze aanbevelingen relevanter. Zo kun jij de effectiviteit van je campagne met kleine aanpassingen al sterk verbeteren.

MediaTest geeft jouw campagne KRACHT

Dat doen we doordacht en voordelig, met nadruk op de praktische verbeterkansen. En omdat de tijd tussen pre-testen en live-gang meestal dringt, leveren wij binnen twee werkdagen een eerste rapportage met de onderzoekhighlights op. De voordelen op een rij:

  • Snel en overzichtelijk inzicht in de haalbaarheid van je (communicatie)doelstellingen en de effectiviteit van je campagne
  • Snel schakelen in het gehele onderzoekstraject
  • To-the-point rapportage met concrete aanbevelingen
  • Zeer ervaren interviewers op het gebied van concept- en pre-testing

Krachtige tools

In een uitgebreid briefingsgesprek bepalen we samen met jou welke onderzoeksmethoden we inzetten. Bijvoorbeeld:

Je campagne laten concept- of pre-testen? MediaTest staat voor je klaar!

Onderstaande cases laten de toegevoegde waarde van concept- en pre-testen voor jouw campagne zien. Wil je eens bespreken wat past voor jouw brand of organisatie? Neem dan contact op met Stephan, hij helpt je graag verder!

 

 

Stephan van Furth | Managing Partner
svanfurth@mediatest.nl of 020-410 00 00
Linkedin: https://www.linkedin.com/in/svanfurth/