Interessante whitepapers

MediaTest voert regelmatig op eigen initiatief onderzoek uit naar hedendaagse kwesties of veranderingen in het medialandschap. In het kader van kennisdeling schrijven wij hier vervolgens een whitepaper over. Hieronder vind je een overzicht van een aantal whitepapers van de hand van MediaTest.

En wist je dat we ook op verzoek van klanten whitepapers schrijven? Zoals dit whitepaper over de waarde van een website voor zzp’ers in opdracht van SIDN.

65plussers in een veranderend medialandschap

De televisiecultuur is aan veranderingen onderhevig en deze veranderingen gaan sneller dan ooit tevoren. Grote groepen Nederlanders maken tegenwoordig gebruik van Video On Demand-diensten (VOD) zoals Netflix, NLZiet, NPOgemist etc. Maar hoe zit dit nu eigenlijk bij de kapitaalkrachtige 65-plusser?

Tips voor een effectievere TV-commercial

250 TV-commercials zijn geanalyseerd op een tal van inhoudelijke kenmerken, om te zien of er bepaalde richtlijnen zijn voor wat wel of wat juist niet werkt bij een TV-commercial. Op basis van de resultaten worden in het whitepaper tien tips gegeven voor een effectievere TV-commercial.

Gebruik en effect van online magazines

MediaTest voerde een gecombineerd onderzoek uit naar het gebruik en effect van online magazines/e-zines. Hieruit blijkt dat e-zines veel potentie hebben om gewenste effecten te bewerk-stellingen. In het whitepaper worden zes concrete aanbevelingen gedaan om het effect van e-zines te optimaliseren.

De inzet van zakelijk WhatsApp

De inzet van zakelijk WhatsApp is in opkomst. MediaTest heeft onderzoek gedaan naar de optimale inzet hiervan. De resultaten laten zien dat het zakelijk gebruik van WhatsApp nog in het beginstadium zit. Er is contact tussen organisaties en klanten, maar WhatsApp is geen voorkeurskanaal en de klant houdt graag zelf het initiatief.

Klantbeleving staat centraal

Het centraal stellen van de klantbeleving is een steeds belangrijker wordende trend. Ontwikkelingen rondom dit thema zijn in kaart gebracht en er is vast-gesteld hoe de trend door media-experts wordt gedefinieerd en toegepast. In het whitepaper worden negen tips gegeven om de klantbeleving centraal te stellen.

De effectiviteit van klantcommunicatie

Daarnaast willen we je ook het rapport naar de effectiviteit van klantcommunicatie niet onthouden. Het gebruik en de effectiviteit van print magazines, digitale magazines, e-mailnieuwsbrieven, websites, social media en mobiele apps is onder de loep genomen.

Deel dit bericht: