Onze nieuwsberichten en cases

De eerste MediaTestTaart van 2023 gaat naar Natuurhuisje!
De MediaTestTaart! Elk half jaar reikt MediaTest de heerlijke MediaTestTaart aan een organisatie of persoon die er in de Nederlandse media uitspringt. Bijvoorbeeld voor een opmerkelijke prestatie, een sympathieke actie of een opvallende campagne. De eerste MediaTestTaart van 2023 is gegaan naar Nature House / Natuurhuisje! De onderzoekers van MediaTest...
Lees verder
De MediaTestDag: MediaTest helpt Simavi om haar naamsbekendheid te vergroten
Elk jaar organiseert MediaTest de MediaTestDag, waarop we de ‘verjaardag’ van het bedrijf vieren. Op deze dag doen we, gratis en voor niks, met het hele team binnen 24 uur een volledig onderzoek voor een organisatie met een maatschappelijk doel. Dit jaar zijn we aan de slag gegaan voor Simavi....
Lees verder
Case: effectmeting activatiecampagne ‘1+1 gratis naar cultuur’ – amsterdam&partners
Om de cultuurparticipatie en -consumptie in Amsterdam te bevorderen heeft amsterdam&partners in samenwerking met gemeente Amsterdam en culturele partners in de maand februari een grote activatiecampagne ingezet. Deze campagne genaamd ‘1+1 gratis naar cultuur’ heeft als doel om het bezoek aan culturele instellingen onder alle bewoners van Amsterdam te bevorderen....
Lees verder
mediatestdag
De MediaTestDag 2023, één onderzoeksvraag gratis in 24 uur beantwoord!
Ook dit jaar organiseert MediaTest de MediaTestDag. Om onze 22e verjaardag te vieren, voeren wij binnen 24 uur kosteloos een volledig onderzoek uit. De MediaTestDag komt er weer aan! Elk jaar viert MediaTest haar verjaardag door binnen 24 uur een volledig onderzoek te doen naar een maatschappelijk relevant vraagstuk. Gratis...
Lees verder
Case: Leger des Heils: klanttevredenheidsonderzoek
MediaTest voerde een klanttevredenheidsonderzoek uit onder de donateurs en collectanten van het Leger des Heils met een focus op de communicatie. Als het gaat om fondsenwerving, heeft het Leger des Heils een grote en trouwe achterban van donateurs en collectanten. Het Leger des Heils besteedt veel aandacht aan communicatie met...
Lees verder
Waardevolle segmenten in de jongerendoelgroep
De ene ‘jongere’ is natuurlijk de andere niet. Maar op welke segment binnen de jongerendoelgroep richt jij je met je communicatie? Op de ‘traditionele’, de ‘kwetsbare’ of de ‘welvarende’? Collega Marit Sträter dook diep in de resultaten van ons jaarlijkse jongerenonderzoek en vond acht verrassende segmenten. Welke segmenten bestaan er...
Lees verder
Case: de imago-campagne van Bovemij
Ondernemers in de mobiliteitsbranche zijn zich er niet altijd van bewust dat Bovemij veel meer voor hen kan betekenen dan verzekeren en financieren. Om het beeld te verbreden ontwikkelde het bureau The Post een campagne. MediaTest voerde, in twee fasen, de pre-test uit.  Bovemij heeft als financieel dienstverlener al bijna...
Lees verder
Case: ZiN
Zorginstituut Nederland beheert de website Horizonscan Geneesmiddelen, waarop men informatie over de komst van nieuwe geneesmiddelen deelt. Bij het Zorginstituut is behoefte aan inzicht in het profiel van bezoekers en hun ervaringen met de site. Horizonscan Geneesmiddelen is een initiatief van negen partijen; Zorginstituut Nederland is de beheerder. Op de...
Lees verder
De MediaTestDag: MediaTest helpt Fier om haar naamsbekendheid te vergroten
Elk jaar organiseert MediaTest de MediaTestDag, waarop we de ‘verjaardag’ van het bedrijf vieren. Op deze dag doen we, gratis en voor niks, met het hele team binnen 24 uur een volledig onderzoek voor een organisatie met een maatschappelijk doel. Dit jaar zijn we aan de slag gegaan voor Fier,...
Lees verder
Case: Naturalis
Om de twee jaar voert MediaTest een onderzoek uit naar de bekendheid en het imago van Naturalis Biodiversity Center. Ook dit jaar heeft MediaTest dit onderzoek weer uitgevoerd, waarbij dit keer nadrukkelijk is ingegaan op de maatschappelijke rol van Naturalis. Naturalis is het internationale centrum voor biodiversiteit. Het leven op...
Lees verder