Onze nieuwsberichten en cases

Case: Ziekenhuischeck NVZ
MediaTest heeft de website Ziekenhuischeck.nl onderzocht. De website Ziekenhuischeck.nl van de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen (NVZ) geeft informatie over verschillende ziekenhuizen in Nederland. Ziekenhuischeck.nl geeft patiënten informatie over de kwaliteit van ziekenhuizen door onder meer de vergelijkingsfunctie van de site. In 2017 onderzocht MediaTest al de voorganger van Ziekenhuischeck.nl, Kwaliteitsvenster. ...
Lees verder
Kan het gebruik van samenwerkingstools leiden tot een burn-out
Samenwerkingstools: flexibiliteit of een inbreuk op je vrije tijd? Slack, Google Drive, Microsoft Teams… Je hebt er vast wel van gehoord en de kans is groot dat je ook op jouw werk gebruik maakt van één of meerdere van dergelijke samenwerkingstools. Sinds de coronacrisis worden deze tools steeds vaker gebruikt...
Lees verder
podcast monitor
Drie tips voor effectieve Branded Podcasts
Podcasts zijn steeds vaker onderdeel van de mediamix van grote organisaties. Dit was voor MediaTest reden om samen met Airborne Audio Agency de Podcastmonitor te ontwikkelen. Nu de eerste onderzoeken zijn uitgevoerd, delen we graag wat tips. We hebben nu diverse podcast-series onderzocht, waaronder Topstukken van de VriendenLoterij, Jouw Noord-Holland...
Lees verder
In-company training
In-company training ‘Beter kwalitatief onderzoek’ door MediaTest
Steeds vaker verzorgen wij trainingen op het gebied van marktonderzoek. Veelal in-company zodat we de inhoud goed kunnen toespitsen. We deden dat bijvoorbeeld voor Young Capital. En recent voor Noordhoff, over kwalitatief onderzoek. We zien organisaties steeds vaker zelf kwalitatief onderzoek oppakken. Dat kan zijn in de vorm van eenmalige...
Lees verder
Case: De pre-test van de booster-campagne van de gemeente Amsterdam
De Gemeente Amsterdam ontwikkelde een nieuwe campagne over de boostervaccinatie. In deze campagne zijn verschillende personen, beroepen en quotes te zien. In een pretest heeft MediaTest twaalf varianten voorgelegd aan de specifieke doelgroep.  De Gemeente Amsterdam ontwikkelde een nieuwe campagne over de boostervaccinatie bestaande uit diverse posters met daarop steeds...
Lees verder
Meld je aan voor gratis onderzoek naar de gevolgen van thuiswerken binnen jouw organisatie
Voor haar Masterthesis onderzoekt onze collega Marit hoe werknemers omgaan met thuiswerken en welke gevolgen het voor hen heeft. Meld je aan, doe mee, en ontvang gratis een rapport voor jouw organisatie.  Voor veel organisaties blijft (deels) vanuit huis werken de norm. Voor haar Masterthesis onderzoekt onze collega Marit hoe...
Lees verder
social media onderzoek
Case: De social media strategie van provincie Noord-Holland
De provincie Noord-Holland wil met haar verschillende social media accounts toegankelijk zijn voor de inwoners en direct met hen in gesprek gaan. De provincie wilde achterhalen wat het effect is van de social media inzet en hoe zij dit effect verder kan optimaliseren. ‘Het verkrijgen van inzicht in het social...
Lees verder
jongerenonderzoek
Wil jij input leveren voor ons Jongerenonderzoek?
Binnenkort gaan we weer van start met een nieuwe meting voor ons Jongerenonderzoek. Aan ons terugkerende onderzoek doen zo’n 3.000 Nederlandse jongeren mee in de leeftijd van 15 t/m 41 jaar. Wat wil jij van deze doelgroep weten? Heb je ideeën voor algemene onderwerpen om aan hen voor te leggen?...
Lees verder
NS interne communicatiemix
Case: Onderzoek naar de interne communicatie van NS
Het is voor NS een uitdaging om alle 21.000 medewerkers goed te bereiken en te informeren. Door middel van kwantitatief en kwalitatief onderzoek leverde MediaTest input voor de ideale interne communicatiemix. Bij NS werken zo’n 21.000 mensen. Het is een uitdaging om deze medewerkers met zeer diverse achtergronden allemaal (even...
Lees verder
Twee stagiaires en hun interessante onderzoeken
De afgelopen maanden werd MediaTest versterkt door twee hele leuke stagiaires, die ook nog eens razend interessant onderzoek deden. Corry Dongoxe deed onderzoek naar de effecten van de lock down op jongeren, An Wolfs naar de mogelijkheden van podcasts en een sound logo voor MediaTest. De Covid-19 pandemie heeft iedereen...
Lees verder