Onze nieuwsberichten en cases

Case: Brieventest – Gemeente Amsterdam
De gemeente Amsterdam wil een groene en duurzame leefomgeving voor alle Amsterdammers. Een van de maatregelen waarop de gemeente inzet, is het verminderen van afval en het hergebruik van waardevolle grondstoffen. Op dit moment gebeurt dat nog te weinig. Daarom gaat de gemeente Amsterdam de komende jaren alle locaties met...
Lees verder
Case: Campagne-effect monitor Center Parcs
Om de groeidoelstellingen kracht bij te zetten, lanceert Center Parcs een nieuwe campagne in Nederland, België en Duitsland. Door de impact van de campagnes te verbeteren is een nieuwe route ingeslagen en worden de campagnes opgebouwd vanuit het Touch, Tell en Sell principe. Het is belangrijk om per fase te...
Lees verder
CASE-Inzicht in de doelgroep van Quote
Case: Inzicht in de doelgroep van Quote
Inzicht in de doelgroep van Quote Met het oog op een optimale aansluiting bij de doelgroep is men bij Quote, een titel van Hearst Netherlands, benieuwd naar belangrijke motieven om abonnee te worden, te blijven en redenen om op te zeggen. Daarnaast is een aantal digitale proposities en merk-extensies aan...
Lees verder
BLOG-Jongeren nemen corona-maatregelen steeds minder serieus
Jongeren nemen corona-maatregelen steeds minder serieus
De versoepeling van de maatregelen tegen het coronavirus vraagt om een nieuw onderzoek onder de Nederlandse jongeren: hoe kijken zij tegen deze versoepeling aan, en welk gedrag komt hieruit voort? Uit het vijfde onderzoek van MediaTest naar de ervaringen van jongeren met het coronavirus blijkt onder meer dat de maatregelen...
Lees verder
BLOG-GROTE VERSCHUIVINGEN IN MEDIATRENDS DOOR CORONACRISIS
Grote verschuivingen in mediatrends door coronacrisis
Sinds 2016 voert MediaTest, in samenwerking met het Nederlands MediaNetwerk, jaarlijks het Media-trendonderzoek uit onder professionals in de mediabranche. Gegeven de grote invloed van de coronacrisis op de mediabranche hebben we besloten om dit jaar in april-mei een tweede meting te organiseren om zo de gevolgen van de crisis op...
Lees verder
BLOG-Ons vierde whitepaper over Gen Z en Millennials
Ons vierde whitepaper over Gen Z en Millennials is uit!
Voor de vierde keer deden wij een grootschalig onderzoek onder Gen Z en Millennials over uiteenlopende onderwerpen. Met betrekking tot mediagebruik hebben we een vergelijking gemaakt met de eerdere metingen, zodat verschuivingen over de periode van twee jaar zichtbaar zijn. Wist jij dat: Maar liefst 92% van alle jongeren Netflix...
Lees verder
Een zeer succesvolle MediaTestDag.
Sinds 2018 viert MediaTest haar verjaardag met de MediaTestDag, een dag waarop we binnen 24 uur gratis een volledig onderzoek uitvoeren. Dit jaar verdeelden we vier goede doelen over twee dagen. De eerste dag gingen we aan de slag voor Stichting AAP en Naturalis Biodiversity Center. Zij stuurden een onderzoeksvraag...
Lees verder
BLOG-Jongeren hebben steeds minder vertrouwen in de overheid
Jongeren hebben steeds minder vertrouwen in de overheid
Hoewel sommige maatregelen tegen het coronavirus inmiddels zijn versoepeld, zijn andere voorlopig nog niet weg te denken uit ons dagelijks leven. Het vierde onderzoek van MediaTest naar de ervaringen van jongeren met het coronavirus laat onder meer zien dat zij liever een maand in lockdown gaan dan zich nog een...
Lees verder
CASE-KRO-NCRV Online interviews voor de nieuwe website
Case: KRO-NCRV-Online interviews voor de nieuwe website
Een nieuwe website voor KRO-NCRV MediaTest werd door KRO-NCRV gevraagd om de ontwikkeling van de nieuwe website te begeleiden met onderzoek. Feedback van de gebruiker is in een dergelijk traject uiteraard van groot belang. Het onderzoek was gericht op de user experience, om zo verbeterpunten aan het licht te brengen...
Lees verder
CASE-Online focusgroepen voor een concepttest Noordhoff
Case: Online focusgroepen voor een concepttest Noordhoff
Het testen van concepten van onderzoeksmethoden Voor het testen van concepten van onderzoeksmethoden zijn vertrouwelijkheid van het materiaal en het belang van papieren materiaal belangrijke argumenten om toch voor face-to-face veldwerk te kiezen. De coronacrisis maakte van de nood een deugd. Het concept voor Getal & Ruimte is getest via...
Lees verder