Onze nieuwsberichten en cases

BLOG-Trends in het Nederlandse medialandschap
Trends in het Nederlandse medialandschap
Begin dit jaar voerde MediaTest en het Nederlands MediaNetwerk het jaarlijkse Mediatrend-onderzoek uit. Terwijl het veldwerk bijna is afgerond, kunnen we alvast de eerste inzichten van het Media-trendpanel (n=284) met je delen. Top 5 Het Mediatrend-panel voorziet dat in 2020 de mens weer centraler komt te staan tussen al het...
Lees verder
BLOG-Jongeren laten pakketten massaal thuisbezorgen
Jongeren laten pakketten massaal thuisbezorgen
Bestel maar, bestel maar, bestel maar! Sinterklaas en Kerst staan al jaren garant voor grote drukte bij pakketbezorgers. Nu ook kortingsdagen als Singles Day en Black Friday uit China en Amerika overwaaien, krijgen zij het alsmaar drukker. Op ‘normale’ dagen verwerkt PostNL zo’n 800 duizend pakketten. Rond de feestdagen ligt...
Lees verder
Case: Campagne-effect onderzoek naar McDonald’s Crew zoekt Crew campagne
Met deze ‘Crew zoekt Crew’ campagne heeft McDonald’s op 5 november 2019 een welverdiende Zilveren Effie verdiend.Doel McDonald’s is in 2019 een campagne gestart om nieuwe sollicitanten aan te trekken. De campagne richt zich op jongeren in de leeftijd van 15 tot 25 jaar en heeft als doelstellingen onder andere...
Lees verder
BLOG-De MediaTest Brievencheck
De MediaTest Brievencheck
Vorige maand werd bekend dat zo’n 2,5 miljoen Nederlanders overheidsbrieven niet altijd begrijpen. De overheid heeft daarom een ‘Direct Duidelijk Brigade’ ingeschakeld, die ambtenaren gaat leren om begrijpelijk te schrijven (bron: NRC, Volkskrant). De ultieme test van de begrijpelijkheid van jouw brief of mail is om het aan de inwoners...
Lees verder
BLOG-Black friday
Veel jonge mannen slaan hun slag tijdens Black Friday
Het uit Amerika overgewaaide Black Friday wakkert al een aantal jaar een grote kortingsgekte aan. Ook het Chinese Singles Day maakt zijn intocht, maar is toch nog een stuk minder populair. MediaTest is benieuwd hoe de jongste twee generaties, de Millennials en Gen Z’ers, tegen deze dagen aankijken. Dit onderzoek...
Lees verder
neuro commercial testing
Neuro commercialtesting
Welke emoties roept jouw tv-commercial op? Met de wetenschap dat we een groot deel van onze beslissingen maken in ons onderbewustzijn, hebben wij Neuro-commercialtesting toegevoegd aan onze onderzoeksoplossingen rond tv-commercials. De unieke combinatie van onze Captivation-tool en de neuro-test geeft diepgaand inzicht (kwantitatief en kwalitatief) in de sterktes en zwaktes...
Lees verder
BLOG-Jongeren hebben meeste sympathie voor boeren
Jongeren hebben meeste sympathie voor boeren
Uit onderzoek van MediaTest, uitgevoerd onder hun jongerenpanel blijkt dat jongeren in de huidige stikstofcrises de meeste sympathie hebben voor Nederlandse boeren. In totaal hebben ruim 350 jongeren van 16 tot 39 jaar hun mening gegeven over de diverse betrokken partijen bij de stikstofcrisis en de mogelijke oplossingen hiervoor. De...
Lees verder
lezersonderzoek KLM flying dutchman
Case: KLM – Flying Dutchman – lezersonderzoek
Doel van Flying Dutchman is het bieden van inspiratie en informatie, om zo de band van frequente reizigers met KLM te verstevigen. MediaTest deed een lezersonderzoek naar het bereik, de waardering en het effect. De opzet bestond uit uitgebreid kwantitatief online onderzoek onder de deelnemers van het Flying Blue-programma die...
Lees verder
10 tips voor interne communicatie
10 tips voor geloofwaardige interne communicatie
Onlangs hebben we op een congres een succesvolle sessie verzorgd over geloofwaardige interne communicatie. Geloofwaardige interne communicatie is namelijk cruciaal voor een goede reputatie onder de medewerkers. Nu zijn de meeste communicatie-afdelingen zich bewust van het belang van geloofwaardigheid en wordt hier veel tijd en moeite in gestoken. Maar bij...
Lees verder
run for kika
MediaTest zet zich in voor KiKa
Op zondag 6 oktober komt het gehele team van MediaTest op sportieve wijze in actie voor het goede doel! Tijdens de Run for KiKa gaan wij de uitdaging aan door 5 km (en sommige fanatiekelingen zelfs 10 km) te rennen. Voor dit event halen we geld op voor KiKa, zodat...
Lees verder