Case: Pretest en campagne-effect meting Amsterdams offensief tegen alcoholgebruik op de Wallen

Amsterdam start een groot offensief tegen het alcoholgebruik op de straten van het Wallengebied

Afgelopen week volop in het nieuws: Amsterdam start een groot offensief tegen het alcoholgebruik op de straten van het Wallengebied. Veel bezoekers zijn namelijk niet op de hoogte van het daar geldende alcoholverbod. Vanaf deze week wijst de gemeente Amsterdam bezoekers hierop met een campagne van spandoeken, posters en inzet van sociale media.

MediaTest is nauw betrokken bij deze campagne. Zowel voor de pretest, als nu voor de campagne-effectmeting, stuurden we onze enquêteurs met iPads in de hand de straat op. Ook de komende weekenden zijn zij nog aan de slag om Nederlandse en buitenlandse bezoekers van het gebied te interviewen over het alcoholverbod en de campagne-uitingen. We zijn benieuwd naar de uitkomsten!

pretest campagne effect alcoholverbod amsterdamse wallen

Wil je meer weten over dit soort onderzoeken? Neem dan contact met mij op.

svanfurth@mediatest.nl

Stephan van Furth | Managing Partner