Campagne Effect Tracker
Effectief communicatiecampagnes voeren wordt steeds belangrijker. De investering van organisaties is hoog, terwijl budgetten tegelijkertijd vaak onder druk staan. Van jou, als marketeer, wordt optimaal effect op de marketing- en salesdoelstellingen van je campagne verwacht. De Campagne Effect Tracker helpt je inzicht in het effect van de campagne te geven, waardoor jij optimaal kunt sturen op je campagne-inzet. Bereikt de campagne de juiste doelgroep en in welke mate komen de boodschappen over? En wat is het effect als het gaat om kennis, houding en gedrag? Wat je doelstellingen ook zijn, met de MediaTest Campagne Effect Tracker krijg je volledig inzicht in het effect van je campagne. En kun je met aanpassingen in de uitingen of het mediaplan de campagne optimaliseren.
Ontdek de kracht van de Campagne Effect Tracker
Een campagne-effectmeting bestaat altijd uit minimaal twee metingen: een meting vóór de start van de campagne (0-meting) en een meting na afloop (1-meting). In beide metingen leggen wij dezelfde vragen voor om te meten of de naamsbekendheid, de attitude en/of de aankoopintentie significant is veranderd ten opzichte van de periode vóór de campagne. In de vervolgmeting stellen we ook vragen over de reclame-uitingen zelf. Dit geeft je inzicht in het bereik, de waardering en de effectiviteit van de individuele uitingen. Lopen jouw campagnes het hele jaar door? Dan is het natuurlijk ook mogelijk om continue effectmetingen uit te voeren.