Onze stagiair Niels stelt zich voor
Per september is Niels bij MediaTest begonnen aan zijn afstudeerstage voor de bachelor Communicatiewetenschap. Tijdens zijn studie heeft hij een passie ontwikkeld voor het uitvoeren van sociaalwetenschappelijk onderzoek. Het uitvoeren van dit soort onderzoek combineert hij met kennis uit eerdere technische opleidingen. Niels gaat zich voornamelijk bezighouden met kwantitatieve analyses...
Lees verder
Case: Genootschap Onze Taal – Diepgaand inzicht in de doelgroepen
Het Genootschap Onze Taal geeft zes keer per jaar het tijdschrift Onze Taal uit en wil graag meer grip op haar verschillende (potentiële) doelgroepen met als doel deze zo goed mogelijk te bereiken en bedienen. Uiteindelijk doel is om huidige leden te behouden en de instroom van nieuwe leden te...
Lees verder
Case: effectmeting activatiecampagne ‘1+1 gratis naar cultuur’ – amsterdam&partners
Om de cultuurparticipatie en -consumptie in Amsterdam te bevorderen heeft amsterdam&partners in samenwerking met gemeente Amsterdam en culturele partners in de maand februari een grote activatiecampagne ingezet. Deze campagne genaamd ‘1+1 gratis naar cultuur’ heeft als doel om het bezoek aan culturele instellingen onder alle bewoners van Amsterdam te bevorderen....
Lees verder
Case: Leger des Heils: klanttevredenheidsonderzoek
MediaTest voerde een klanttevredenheidsonderzoek uit onder de donateurs en collectanten van het Leger des Heils met een focus op de communicatie. Als het gaat om fondsenwerving, heeft het Leger des Heils een grote en trouwe achterban van donateurs en collectanten. Het Leger des Heils besteedt veel aandacht aan communicatie met...
Lees verder
Case: de imago-campagne van Bovemij
Ondernemers in de mobiliteitsbranche zijn zich er niet altijd van bewust dat Bovemij veel meer voor hen kan betekenen dan verzekeren en financieren. Om het beeld te verbreden ontwikkelde het bureau The Post een campagne. MediaTest voerde, in twee fasen, de pre-test uit.  Bovemij heeft als financieel dienstverlener al bijna...
Lees verder
Case: ZiN
Zorginstituut Nederland beheert de website Horizonscan Geneesmiddelen, waarop men informatie over de komst van nieuwe geneesmiddelen deelt. Bij het Zorginstituut is behoefte aan inzicht in het profiel van bezoekers en hun ervaringen met de site. Horizonscan Geneesmiddelen is een initiatief van negen partijen; Zorginstituut Nederland is de beheerder. Op de...
Lees verder
Case: Naturalis
Om de twee jaar voert MediaTest een onderzoek uit naar de bekendheid en het imago van Naturalis Biodiversity Center. Ook dit jaar heeft MediaTest dit onderzoek weer uitgevoerd, waarbij dit keer nadrukkelijk is ingegaan op de maatschappelijke rol van Naturalis. Naturalis is het internationale centrum voor biodiversiteit. Het leven op...
Lees verder
Case: Ziekenhuischeck NVZ
MediaTest heeft de website Ziekenhuischeck.nl onderzocht. De website Ziekenhuischeck.nl van de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen (NVZ) geeft informatie over verschillende ziekenhuizen in Nederland. Ziekenhuischeck.nl geeft patiënten informatie over de kwaliteit van ziekenhuizen door onder meer de vergelijkingsfunctie van de site. In 2017 onderzocht MediaTest al de voorganger van Ziekenhuischeck.nl, Kwaliteitsvenster. ...
Lees verder
Case: De pre-test van de booster-campagne van de gemeente Amsterdam
De Gemeente Amsterdam ontwikkelde een nieuwe campagne over de boostervaccinatie. In deze campagne zijn verschillende personen, beroepen en quotes te zien. In een pretest heeft MediaTest twaalf varianten voorgelegd aan de specifieke doelgroep.  De Gemeente Amsterdam ontwikkelde een nieuwe campagne over de boostervaccinatie bestaande uit diverse posters met daarop steeds...
Lees verder