Wil je snel en goedkoop inzicht in de knelpunten van jouw website? 

Loop jij er ook tegenaan dat de analytics van de site niet zijn wat je wilt? Dat cruciale onderdelen van de site nauwelijks bezocht worden? Urgente concrete problemen dus. Te beperkt om een heel UX-onderzoek voor op te tuigen, maar die wel snel opgelost moeten worden. Daarvoor ontwikkelde MediaTest de Clickstream-check.

Wil je snel en goedkoop inzicht in de knelpunten van jouw website? In de journey’s die jouw klanten over de site doorlopen? En in de mogelijkheden om de navigatie te verbeteren?

Voor deze en andere vragen heeft MediaTest de Clickstream-check ontwikkeld. Door middel van de Clickstream-check kun je één gerichte opdracht voorleggen aan 50 deelnemers. Deelnemers kiezen zelf op welk device zij dit doen, dus ook smartphone- en tabletversies worden getest.

De resultaten worden visueel weergegeven in heatmaps en clickstream analyses, geïllustreerd met citaten van de deelnemers. Belangrijke uitkomsten zijn het gemiddeld aantal kliks en de tijd die men nodig heeft om de opdracht te voltooien. Daarnaast geeft men zelf aan hoe makkelijk of moeilijk men de opdracht vond en hoe men het resultaat beoordeelt.

Het onderzoek vindt online plaats waardoor de doorlooptijd kort is.

Het onderzoek is multi-client, waardoor we de kosten relatief laag kunnen houden. In totaal worden per meting zes opdrachten meegenomen. Dit kan van zes verschillende opdrachtgevers zijn, maar je kunt ook meerdere opdrachten laten meelopen.

De kosten per opdracht bedragen € 800,- (inclusief rapportage en exclusief BTW).

De sluiting van inschrijving voor de volgende metingen is:

  • 7 november -> resultaten op 29 november
  • 5 december -> resultaten op 24 december
  • 9 januari -> resultaten op 31 januari

Voor meer informatie of vragen, neem contact op met Eline Zwinkels (UX-specialist bij MediaTest) via ezwinkels@mediatest.nl of 020 – 410 00 00. Of klik hier om je gegevens achter laten. We nemen dan snel contact met je op.

Deel dit bericht: