Het is weer tijd voor een nieuwe editie van ons jongerenonderzoek!

Ik hoor je denken: “Die is normaal toch in het voorjaar?”. Dat klopt! Maar door de tijd waarin we nu leven, hebben we besloten een tussentijdse update te doen. Veel resultaten staan dan ook in relatie tot de huidige coronacrisis.

De resultaten van dit onderzoek leveren weer veel inzichten op in de belevingswereld van de Nederlandse Gen Z en Millennials. Enkele opvallende resultaten:
• Ruim een derde (37%) ervaart depressieve gevoelens tijdens de coronacrisis;
• Het gebruik van TikTok is flink toegenomen, met name onder Gen Z vrouwen;
• Jongeren zijn in deze periode meer social media gaan gebruiken. Ze kijken meer, maar uploaden zelf juist minder;
• 29% van Gen Z en 20% van de Millennials wil zo graag naar een festival dat zij een mogelijke besmetting met corona voor lief nemen;
• Jongeren geven het vertrouwen in de arbeidsmarkt op dit moment gemiddeld een 6,0;
• Ongeveer de helft van de studerende jongeren heeft moeite met het behalen van goede resultaten ten tijde van de coronacrisis.

Benieuwd naar alle resultaten uit ons onderzoek? Vraag dan ons whitepaper aan.

Eline Zwinkels
Senior Research Consultant MediaTest
020 – 410 00 00

Deel dit bericht: