Gebruikersonderzoek
Met analyse-tools kun je veel meten; bezoekersaantallen, herkomst, klikpaden, etc. Maar wat als je benieuwd bent naar de persoon achter deze meetresultaten en zijn of haar mening over jouw site. MediaTest heeft veel ervaring met onderzoek naar het profiel en de attitude van bezoekers / gebruikers van jouw site of app.
Zodat jij een gezicht krijgt bij de bezoeker en een verklaring voor z’n gedrag. Resultaten geven je de mogelijkheid om de site verder te optimaliseren en zo de bezoeker beter te bedienen. Bovendien krijg je inzicht in welk deel van de doelgroep je wel bereikt en welk deel dus niet.
Bij voorkeur niet alleen op de site zelf
De ervaring leert dat pop-ups, banners, lay-overs en links op de site zelf een lage respons opleveren. Om die reden gaat MediaTest altijd op zoek naar een bestand met e-mailadressen van de doelgroep. Dit kan een nieuwsbriefbestand zijn, maar ook een steekproef binnen een bestaand internetpanel.
Het veldwerk op de site levert een profiel op van de bezoeker en een eerste (kort) oordeel over de site. Door dit te koppelen aan de resultaten van een online enquête onder het bestand van de doelgroep, ontstaat een diepgaand inzicht.