Hoe waardeert een research community van kampeerders de propositie en het aanbod van de ANWB?

Doel

De ANWB: al jarenlang een begrip onder kampeerders. Toch wilde ANWB graag antwoord op de vraag of haar aanbod en propositie nog steeds goed aansluiten bij de wensen en behoeften van kampeerders. Om zo haar propositie en pakket met producten en diensten aan te scherpen en nog beter af te stemmen op de doelgroep.

ANWB research community

Een krachtige aanpak

MediaTest richtte voor het verzamelen van deze inzichten een research community op, waaraan meer dan 70 kampeerders deelnamen. Een ideale methode: online allerlei opdrachten (vragenlijsten, polls, dagboekopdrachten, reageren op forumtopics, etc.) doen op het moment dat het jou uitkomt en je ervaringen met anderen delen. Met de mogelijkheid om binnen de community proactief in te spelen op de input van de kampeerders en dieper in te gaan op hun signalen.

ANWB research community

Effect

Het onderzoek via deze community bood een breed en gedifferentieerd spectrum aan kwalitatieve en kwantitatieve inzichten. Handvatten voor de ANWB om verder in te spelen op de wensen en behoeften van haar doelgroep. En bovendien voor het optimaal multimediaal bereiken van haar doelgroep van kampeerders

Deel dit bericht: