Hoe zorg je voor een effectieve pre-roll? Wij geven aan aantal tips.

Aan bijna elke online video gaat tegenwoordig een pre-roll vooraf. Maar hoe zorg je er nu voor dat de kijker je boodschap ook meekrijgt? Uit onderzoeken die wij eerder naar pre-rolls uitvoerden geven we de volgende tips mee:

1. Creëer specifieke content, dus vergeet het recyclen van tv-commercials
Consumenten hebben het onmiddellijk door als er een ingekorte tv-commercial wordt gebruikt. Dit accepteren ze niet, en dus kijken ze niet. Zonde van het geld.

2. Verras de kijker
De meeste consumenten kijken uit principe niet naar pre-rolls. Dus wees creatief, grijp de kijker bij de lurven en zorg dat hij blijft kijken. Humor werkt uiteraard goed, maar elke emotie mag, zolang je de kijker maar raakt.

3. Houd het kort, bij voorkeur binnen 15 seconden
Hoe korter de pre-roll, des te groter de kans dat hij wordt afgekeken. Na 15 seconden ben je de meeste mensen kwijt. De realiteit is dat de meeste pre-rolls na 5 seconden worden weggeklikt. Dan is het in ieder geval goed om te weten dat de consument de merknaam heeft meegekregen.

4. Maak gebruik van interactieve (doorklik)mogelijkheden
In de verschillende mogelijkheden van internet en mobiele devices liggen veel kansen om pre-rolls verrassend en aantrekkelijk te maken. Interactie in pre-rolls wordt gewaardeerd door consumenten, met name als er een fun aspect in zit. Mogelijkheden als plaatsbepaling, foto-integratie en social media kun je daar goed bij gebruiken.

5. Richt je op de juiste doelgroep
Het mooie van internet is dat het een stuk makkelijker is om specifieke doelgroepen te bereiken. Denk aan real time bidding, automated trading etcetera. Maar zorg om te beginnen dat jouw pre-roll alleen wordt getoond bij relevante video’s en sluit inhoudelijk aan bij de zoekopdracht van de kijker.

Met deze vijf tips kun je als adverteerder aan de slag. Natuurlijk kun je ook onderzoek uit laten voeren naar de effectiviteit van je pre-roll.

Deel dit bericht: