Voor Sligro nam MediaTest effectiviteit en uitstraling van het nieuwe folderpakket onder de loep. Een uitdaging, want een belangrijk deel van het onderzoek is online uitgevoerd, terwijl een folder een typisch fysiek product is dat mensen graag in handen hebben en doorbladeren. Het onderzoeken van een printfolder kan echter ook heel goed online! Daarom kozen we voor een aanpak met focusgroepen én online onderzoek.

In drie uitgebreide focusgroepen kwamen de uitstraling en indeling van het folderpakket ter tafel en bevraagden wij de respondenten op mogelijke verbeteringen.

De volgende stap was het zoeken naar mogelijke verbeteringen op detailniveau. Door middel van online onderzoek werden de verschillende elementen van het folderpakket aan de doelgroep voorgelegd. De respondenten konden de folder, die gewoonlijk in print verschijnt, binnen het onderzoek als bladerbare PDF bekijken.

Zo verkregen we waardevolle input over het effect van specifieke elementen in de folders. Sligro kon direct aan de slag met de uitkomsten en scherpte het folderpakket aan. Resultaat: een effectief folderpakket dat zeer aanspreekt en goed wordt gelezen. Een folderpakket dat bovendien kwaliteit en professionaliteit uitstraalt en laat zien dat Sligro dé partner is voor food professionals.

Deel dit bericht: