Amsterdam, 21 mei 2019 – Ook dit jaar heeft marktonderzoeksbureau MediaTest een maatschappelijk en sympathiek onderzoek uitgekozen om in één dag kosteloos uit te voeren. MediaTest bestaat dit jaar 20 jaar en wil dit op een mooie manier vieren. Op de MediaTestDag zullen zij, in samenwerking met consumentenpanel Opiniemeters, Stichting Steunouders Nederland helpen met de vraag hoe zij het beste nieuwe vrijwilligers kunnen bereiken.

De MediaTestDag, een volledig onderzoek in 24 uur

Omdat je op je verjaardag graag trakteert en je vooral moet doen waar je goed in bent, heeft MediaTest ook dit jaar haar verjaardag uitgeroepen tot MediaTestDag. Deze dag staat in het teken van onderzoek, maar dan net even anders. In de afgelopen periode heeft iedereen met een brandende vraag, maar niet de (financiële) mogelijkheden om dit te onderzoeken, hun vraag bij MediaTest neer kunnen leggen. Uit de inzendingen is een winnaar gekozen, waarbij vooral is gelet op maatschappelijke relevantie en sympathie. MediaTest gaat vervolgens, in samenwerking met consumentenpanel Opiniemeters, de uitdaging aan om dit onderzoek binnen één dag uit te voeren. Dit jaar is de keuze gevallen op een onderzoeksvraag over steunouders voor kinderen en gezinnen die het even moeilijk hebben.

Steunouder en het bereiken van potentiële vrijwilligers

Steunouder is een initiatief van Stichting Steunouder Nederland (SSON). Een steunouder is een vrijwilliger die er is voor ouders die het even moeilijk hebben en niet altijd op hun eigen netwerk terug kunnen vallen. De steunouder vangt het kind van zulke ouders één of twee dagdelen per week op. SSON stimuleert dat in het hele land steunouders beschikbaar komen en ondersteunt de organisaties die steunouders matchen met kinderen en hun ouders.

Stichting Steunouder Nederland is erg gebaat bij het beter bereiken van hun doelgroep, om zo meer vrijwilligers warm te maken om ook steunouder te worden. SSON vraagt zich dan ook af hoe en op welke manier de doelgroep het beste benaderd kan worden. MediaTest helpt hier graag aan mee en heeft er daarom voor gekozen dat de MediaTestDag dit jaar in het teken staat van steunouders. Op donderdag 23 mei zal het hele team samen met Opiniemeters en Stichting Steunouder Nederland de handen ineenslaan om het antwoord te achterhalen. Nieuwsgierig geworden naar het initiatief van steunouders? Kijk op www.steunouder.nl.

Over MediaTest

MediaTest is hét bureau voor media- en communicatieonderzoek, bijvoorbeeld voor Ahold, RTL, Marktplaats, Rabobank, Centerparcs, Noordhoff Uitgevers en Natuurmonumenten. MediaTest combineert slim communicatieonderzoek met unieke benchmarks, passie voor communicatie en intelligente analyses en rapportages. MediaTest maakt van communicatieonderzoek een strategisch instrument met een meetbare ROI.

Voor meer informatie over MediaTest, kijk op www.mediatest.nl.

Deel dit bericht: