De kracht van facial coding
Commercials of online video’s die sterke emoties oproepen, zijn over het algemeen succesvoller. Met name de emotie ‘blijdschap’ leidt tot grotere effectiviteit. Maar hoe breng je onbewuste emoties met onderzoek in kaart? Met web based facial coding heeft MediaTest hierop het antwoord.
Deze innovatieve online techniek, bestaande uit speciale software en een webcam, registreert de gezichtsexpressie van de kijker, terwijl hij of zij op de eigen computer naar een commercial of online video kijkt. Dit levert het volgende op:
• Continue real-time monitoring van de gezichtsexpressies en directe vertaling naar zes basisemoties (blijdschap, angst, woede, afschuw, verdriet en verbazing).
• Meting van emoties tot op de seconde nauwkeurig, zodat je precies weet welke scène deze emoties prikkelt.
• Splitsing van emoties naar geslacht, leeftijd, etc.
• Toetsing van resultaten aan relevante benchmarks geeft nog meer duiding.
Emotie versus ratio
De unieke combinatie van web based facial coding en onze Captivation commercialtest verbindt emotionele reacties aan rationele feedback van de kijker. Zodat jij, als adverteerder, met onze aanbevelingen nog beter in staat bent om tot op scèneniveau de commercial te evalueren en te optimaliseren.