Onderzoek e-zines en e-nieuwsbrieven
(Marketing)communicatie-instrumenten met een eigen dynamiek en veel potentie: digitale middelen. Krachtig, want je kunt je doelgroep met één klik bereiken. Daarna komt het – heel belangrijk – aan op doorklikratio en verhoging van de conversie. Want het online gedrag van je doelgroep is grillig: voor je het weet ben je ze ook weer met één klik kwijt.
MediaTest helpt je met onderzoek op maat naar de prestaties van je digitale middelen en doet concrete aanbevelingen. Zodat jij je digitale tools kunt aanscherpen tot gewaardeerde communicatiemiddelen met een hoge conversie, die positief bijdragen aan je merk, reputatie en aan de loyaliteit van je klanten.
Ontdek de kracht van onderzoek naar digitale middelen
De analytics van je digitale middelen leveren de eerste kengetallen op. Klikgedrag, routings, en de tijd die men aan een pagina besteedt, zijn feilloos vast te stellen. Deze cijfers krijgen echter pas écht betekenis door kwantitatief onderzoek naar het ‘waarom’ erachter. Waarom haakt men op die ene pagina af? Waarom is de conversie laag? En we ondersteunen dit met diepgaand kwalitatief usabilityonderzoek naar de bruikbaarheid van een digitaal middel, waarbij we bijvoorbeeld ook Eyetracking inzetten.
Wist je dat we het testen van jouw digitale middelen ook multi-cliënt aanbieden? Samen met twee andere nieuwsbrieven wordt jouw nieuwsbrief voorgelegd. Na afloop ontvang je zowel de resultaten van jouw nieuwsbrief als de resultaten van de andere nieuwsbrieven, zodat er van andere organisaties geleerd kan worden. Neem contact met ons op voor meer informatie.
MediaTest geeft jouw digitale middelen KRACHT
Dat doen we doordacht en voordelig, met nadruk op de praktische verbeterkansen, zodat jij doelgericht kunt bijsturen en de optimale user experience kunt bereiken.