Case: Onderzoek naar productoptimalisatie voor Wolters Kluwer

Doel

Hoe kan de marktpositie van TaxVisions worden geoptimaliseerd onder fiscalisten?

In juni 2015 is TaxVisions live gegaan. TaxVisions is een nieuwe tool die fiscalisten helpt bij een snelle en efficiënte voorbereiding op het vaktechnisch overleg (VTO). Wolters Kluwer schakelt MediaTest in om te zoeken naar handvatten om de tool te optimaliseren en de positie te verstevigen. Doelstelling is inzicht te krijgen in de manier waarop het VTO is georganiseerd en hoe TaxVisions hier optimaal op kan worden afgestemd.

Een krachtige aanpak

Het traject bestaat uit een online kwantitatief onderzoek onder de volledige doelgroep, gecombineerd met diepte-interviews op de werkplek van fiscalisten. Door het vaktechnisch overleg als centraal thema te kiezen, en niet TaxVisions, is een hoge respons gerealiseerd. Dit thema bleek ook zeer geschikt om op basis van de resultaten een whitepaper rond het vaktechnisch overleg op te stellen. Als afgeleide heeft het onderzoek ook geleid tot zeer concrete verbeterpunten voor TaxVisions.

Effect

Het onderzoek maakte duidelijk dat een succesvol VTO afhankelijk is van verschillende factoren en dat TaxVisions hier een mogelijke oplossing voor biedt. Uit het onderzoek is niet alleen een rapport voortgekomen met handvatten voor Wolters Kluwer. MediaTest heeft ook een whitepaper opgesteld die is gestuurd naar alle deelnemers aan het onderzoek en die is gebruikt om publiciteit rond TaxVisions te realiseren.

Benieuwd hoe we jouw kunnen helpen? Neem contact met mij op! Bel 020-410 00 00 of mail naar mrotteveel@mediatest.nl

Michiel Rotteveel | Directeur onderzoek