Bij MediaTest hebben we al jaren goede ervaringen met online focusgroepen. Met name de hogere bereidheid tot deelname en een betere landelijke spreiding dragen bij aan de kwaliteit van onderzoek. Een recent voorbeeld: de concepttest voor Getal & Ruimte van Noordhoff.

Voor het testen van concepten van onderzoeksmethoden zijn vertrouwelijkheid van het materiaal en het belang van papieren materiaal belangrijke argumenten om toch voor face-to-face veldwerk te kiezen.

De coronacrisis maakte van de nood een deugd. Het concept voor Getal & Ruimte is getest via online focusgroepen. De wiskunde-docenten kregen een deel van het materiaal vooraf toegestuurd en stuurden dit na afloop weer terug, maar we hebben ook de mogelijkheid om materiaal in een niet te downloaden bladerbare pdf voor te leggen.

Zowel docenten als opdrachtgever Noordhoff zijn enthousiast over de opzet. De focusgroepen leverden veel nuttige inzichten op voor de doorontwikkeling van het concept.

Geïnteresseerd in soortgelijk onderzoek?

Wil je meer weten over het online testen van jouw propositie of concept? Neem dan contact op met Michiel Rotteveel, Managing Partner, via 020-410 00 00 of mail naar: mrotteveel@mediatest.nl.

Deel dit bericht: