Opzeggersonderzoek
In deze boeiende tijd met teruglopende advertentie-inkomsten is het behoud van abonnees voor tijdschriften een belangrijke voorwaarde voor succes. Abonnees vasthouden is immers stukken voordeliger dan nieuwe abonnees werven. Met het opzeggersonderzoek van MediaTest doe je onderzoek onder opzeggers, maar ook onder instromers en trouwe abonnees. Een stevige vinger aan de pols over de gezondheid van je blad dus!
Opzeggen met een reden
Het hebben van abonnees is goed, maar hoe loyaal zijn deze abonnees? Is de titel eerste keuze of moet zij concurreren? Waarom zeggen ‘stoppers’ op en sluimeren deze redenen ook bij de abonnees?
- De wensen, behoeftes en verwachtingen van je doelgroep ten aanzien van je communicatie
- Het daadwerkelijke gebruiksgedrag
- De sterke en zwakke punten van het concept & identiteit, (visueel) ontwerp, functionaliteit & navigatie, content en interactie (MediaTest Usability Model)
Hoe voeren wij het opzeggersonderzoek uit
Bij het opzeggersonderzoek wordt per titel onderscheid gemaakt tussen opzeggers, instromers en trouwe abonnees. Per groep ondervragen we 100 personen. Door eenzelfde vragenlijst voor deze groepen te hanteren, wordt naast afzonderlijk inzicht ook een onderling vergelijk mogelijk. Deze vergelijking geeft je een goed inzicht in de gezondheid van je titel.