Campagne concept-/pre-test
Met hart en ziel werk je eraan: een nieuwe interne of externe (marketing)communicatiecampagne voor jouw merk of organisatie. Bovendien kost het je een flink deel van je budget. Dan is het ideaal om al vóór de lancering zekerheid te hebben over de impact van je campagne. Vaak worden enkele campagneconcepten geheel of gedeeltelijk uitgewerkt, waarna een keuze wordt gemaakt. Een concepttest helpt je bij het maken van de juiste keuze. Want zo weet je vooraf bijvoorbeeld welk concept het meest aanspreekt, of het storyboard aanslaat en of de boodschap duidelijk en geloofwaardig overkomt. Staat je campagne eenmaal klaar voor lancering, dan ondersteunt een kwalitatieve pre-test je in de laatste punten van bijsturing en optimalisatie en sluit onverwachte missers uit met een disaster check. Zo weet je zeker dat je campagne de communicatiekracht heeft die jij ervan verwacht en dat alle doelstellingen behaald worden.
Ontdek de kracht van concept- en pre-testing
MediaTest maakt een onderzoeksopzet op maat, waarin bij voorkeur zowel rationale-, als emotionele componenten kwalitatief getoetst worden. Bijvoorbeeld met single interviews. Tijdens deze 1-op-1 interviews leggen wij jouw doelgroep uitingen als tv-commercials, moving storyboards of meer statische reclame-uitingen, zoals printcampagnes, buitenreclame of banners voor. Begrip van de boodschap, de waardering en houding, de mate waarin de creatie werkt zoals deze bedoeld is en de merkterugkoppeling staan hierbij centraal. Naast deze rationele onderbouwing van de campagne, zet MediaTest ook facial coding en eyetracking in. Deze technieken vangen de gevoelscomponent, ofwel de onderbewuste beleving van je campagne.