De titel richt zich op ouders met pubers en brengt een mix van herkenbare grappige, ontroerende en leerzame ervaringen

Elk kwartaal reikt MediaTest de MediaTaart uit aan een organisatie, persoon of afdeling die een opmerkelijke prestatie heeft geleverd in de Nederlandse media. De onafhankelijk jury bestaande uit vooraanstaande personen uit de mediawereld, nomineert elk kwartaal 5 gegadigden waaruit 1 winnaar gekozen wordt. 

Vorige week hebben wij de MediaTest MediaTaart uitgereikt aan Martine de Vente die, samen met Saskia Smith, verantwoordelijk is voor Tishiergeenhotel.nl. Bij MediaTest waren we al erg onder de indruk van de aandacht die deze nieuwe online titel krijgt in de diverse vakmedia. Nog meer onder de indruk zijn we nu we weten dat de ontwikkeling van Tishiergeenhotel in mei gestart is en de titel al in juni gelanceerd is.
Dat zegt veel over het enthousiasme van de makers en de dynamiek die online uitgeven met zich meebrengt. “We zijn het gewoon maar gaan doen” aldus Martine.

mediatest taart voor snipet tishiergeenhotel.nl

Over Tishiergeenhotel.nl; De titel richt zich op ouders met pubers en brengt een mix van herkenbare grappige, ontroerende en leerzame ervaringen. Met alleen Facebook-campagnes en free publicity kent Tishiergeenhotel nu zo’n 80.000 unieke bezoekers per maand en dit aantal groeit. De ambitie is om leidend te zijn in communicatie naar en tussen ouders met pubers. Het plan is om het online platform op korte termijn uit te breiden met onder andere een nieuwsbrief, Instagram-account en dergelijke, de hele waaier aan online middelen.

mediatest taart snipet tishiergeenhotel.nl en saar magazine

Martine de Vente en Snippet Media oprichter Barbara van Erp met de MediaTest MediaTaart

Met het tempo waarmee Snippet Media nieuwe titels lanceert kon het niet uitblijven dat de MediaTest MediaTaart bij hen terecht kwam. Met Me-to-WeTishiergeenhotelSaar en Mynd is er inmiddels voor iedere moderne vrouw iets te halen. Het business model richt zich op de adverteerder en dan met name op branded content-toepassingen. Wanneer je het kantoor aan de Bloemgracht in Amsterdam binnen stapt valt meteen de enthousiaste en creatieve sfeer op die hier hangt.

En hoe snel het gaat, blijkt op de ochtend dat wij er waren:

  • Op deze dag is besloten dat in november de eerste Saar Magazine in een oplage van 40.000 gaat verschijnen.
  • Najaar 2017 wordt de eerste titel voor mannen gelanceerd; Meneren.nl gemaakt door Jan Heemskerk en Marcel Langedijk.
  • Snippet Media maakt ook titels voor derden.

Wij hebben Saar Magazine inmiddels besteld en blijven ze op de voet volgen.

Michiel Rotteveel | Directeur onderzoek

Deel dit bericht: