MediaTest voert regelmatig op eigen initiatief onderzoek uit naar hedendaagse kwesties of veranderingen in het medialandschap. In het kader van kennisdeling schrijven wij hier vervolgens een whitepaper over. Hieronder vind je een overzicht van een aantal whitepapers van de hand van MediaTest.

En wist je dat we ook op verzoek van klanten whitepapers schrijven?

Jongerenonderzoek covid editie 2020

In samenwerking met WayneParkerKent heeft MediaTest een speciale update gepubliceerd in het licht van de coronacrisis.

Jongerenonderzoek 2020

MediaTest heeft in samenwerking met WayneParkerKent opnieuw een grootschalig onderzoek uitgevoerd onder Millennials en Generation Z. Ook dit keer legden we verschillende thema’s voor.

Jongerenonderzoek 2019

In samenwerking met WayneParkerKent heeft MediaTest wederom een grootschalig onderzoek uitgevoerd onder Millennials en Generation Z. Ook dit keer legden we weer verschillende thema’s voor.

Jongerenonderzoek 2018

In navolging van de eerste editie heeft MediaTest in samenwerking met WayneParkerKent opnieuw een grootschalig onderzoek uitgevoerd onder Millennials en Generation Z. Ook dit keer legden we verschillende thema’s voor, waaronder studie, werk, financieel, goede doelen, vervoer en dating.

50plussers in advertenties: het luistert nauw!

Een advertentie is effectiever wanneer de leeftijd van het model in de advertentie overeenkomt met de gevoelsleeftijd van de doelgroep. De gevoelsleeftijd van consumenten van 50 jaar en ouder ligt, over het algemeen, 10 jaar lager dan hun werkelijke leeftijd. Dit blijkt uit onderzoek van het Bindinc.

65plussers in een veranderend medialandschap

De televisiecultuur is aan veranderingen onderhevig en deze veranderingen gaan sneller dan ooit tevoren. Grote groepen Nederlanders maken tegenwoordig gebruik van Video On Demand-diensten (VOD) zoals Netflix, NLZiet, NPOgemist etc. Maar hoe zit dit nu eigenlijk bij de kapitaalkrachtige 65-plusser?

Tips voor een effectievere TV-commercial

250 TV-commercials zijn geanalyseerd op een tal van inhoudelijke kenmerken, om te zien of er bepaalde richtlijnen zijn voor wat wel of wat juist niet werkt bij een TV-commercial. Op basis van de resultaten worden in het whitepaper tien tips gegeven voor een effectievere TV-commercial.

Jongerenonderzoek 2017

Eind 2017 voerde MediaTest, in samenwerking met Wayne Parker Kent, een onderzoek uit onder jongeren. Het onderzoek zoomt in op verschillen tussen Millennials (geboren tussen 1985 en 1995) en Generatie Z (geboren tussen 1996 en 2010).

Gebruik en effect van online magazines

MediaTest voerde een gecombineerd onderzoek uit naar het gebruik en effect van online magazines/e-zines. Hieruit blijkt dat e-zines veel potentie hebben om gewenste effecten te bewerk-stellingen.

De inzet van zakelijk WhatsApp

De inzet van zakelijk WhatsApp is in opkomst. MediaTest heeft onderzoek gedaan naar de optimale inzet hiervan. De resultaten laten zien dat het zakelijk gebruik van WhatsApp nog in het beginstadium zit. Er is contact tussen organisaties en klanten, maar WhatsApp is geen voorkeurskanaal en de klant houdt graag zelf het initiatief.

Klantbeleving staat centraal

Het centraal stellen van de klantbeleving is een steeds belangrijker wordende trend. Ontwikkelingen rondom dit thema zijn in kaart gebracht en er is vast-gesteld hoe de trend door media-experts wordt gedefinieerd en toegepast. In het whitepaper worden negen tips gegeven om de klantbeleving centraal te stellen.

De effectiviteit van klantcommunicatie

Daarnaast willen we je ook het rapport naar de effectiviteit van klantcommunicatie niet onthouden. Het gebruik en de effectiviteit van print magazines, digitale magazines, e-mailnieuwsbrieven, websites, social media en mobiele apps is onder de loep genomen.

Burn-out risico onder jongeren nader onderzocht

Net voor de zomervakantie heeft Sebastiaan Wong zijn stage bij MediaTest afgerond. Resultaat is een prachtige whitepaper over onderzoek naar burn-outs onder Millennials en Generatie Z.

Vaktechnisch overleg nog voor verbetering vatbaar

In deze whitepaper wordt een beeld geschetst van de opzet van het VTO bij de verschillende kantoren in Nederland en
wordt inzicht verschaft in factoren die bepalen of een VTO succesvol is of niet. Wolters Kluwer wil met deze whitepaper
een aanzet geven tot het optimaliseren van het VTO in Nederland.