Ook tijdens het veldwerk is een belangrijke rol voor de opdrachtgever weggelegd. Dit laat zich duidelijk zien bij kwalitatief onderzoek, waarbij wij actief meekijken met het veldwerk nadrukkelijk stimuleren. Wij trappen veldwerkdagen af met een briefing met meekijkers en sluiten af met een debrief. Juist meekijken maakt van het veldwerk een iteratief proces dat leidt tot optimale aansluiting bij de onderzoeksvraag en organisatie. Bovendien geeft ons dit de kans om onze klant eens goed in de watten te leggen; goede onderzoekslocaties, op en topverzorgde maaltijden en enthousiaste gespreksleiders dragen bij aan de door ons gewenste goede stemming die veldwerk tot een ‘onvergetelijke’ ervaring maakt.
Bij kwantitatief veldwerk monitoren wij de respons en gegeven antwoorden nauwkeurig en houden de opdrachtgever voortdurend op de hoogte van voortgang en eventuele afwijkingen van verwachtingen. Zo sluiten wij verrassingen na afloop van het veldwerk uit.
Vaak krijgen wij van onze opdrachtgevers complimenten over de flexibiliteit die wij hierbij hebben. Een extra reminder, een aangepast bestand, andere beltijden; wij stellen alles in het werk om de beoogde respons te halen.
⇒ Het veldwerk levert een set met data op waarmee wij aan de slag gaan.